Cztery podstawowe błędy grafika

Biurko grafika

Na co zwrócić uwagę, aby uniknąć nieudanej współpracy z grafikiem? W tym wpisie przedstawię cztery najczęściej popełniane błędy przez projektantów. Mam nadzieję, że z przytoczonych przykładów wyciągniesz odpowiednie wnioski czym cechuje się zły grafik.

Nie dotrzymuje terminu

Przy nadmiarze zleceń opóźnienia są nieuniknione, ale niedotrzymanie ostatecznego terminu realizacji projektu może przysporzyć sporo problemów klientowi. Niedotrzymanie terminu to najskuteczniejszy sposób na zrujnowanie swojej reputacji. Grafik musi być efektywny i realizować projekty w terminie, aby uniknąć opóźnień w harmonogramie. Jeśli przy nadmiarze pracy przytrafi się opóźnienie w terminie, projektant powinien przyznać się do tego. Nie wykręcać się, tylko przedstawić nowy termin i starać się go dotrzymać.

Bierze za dużo zleceń

Nie wiem, z czego wynika ten błąd. Być może niektórzy graficy nie potrafią odmówić albo są bardzo zachłanni. Grafik musi wiedzieć, kiedy powiedzieć dość, jeśli chwilowo ma ręce pełne roboty. Projektant nie może bez opamiętania przyjmują każde nowe zlecenie. Przecenianie własnych możliwości może całkiem zaburzyć harmonogram pracy. Grafik powinien mieć świadomość własnych ograniczeń.

Nie wie jak rozmawiać z klientem

Jeśli czegoś sami nie potrafimy zrobić, przeważnie szukamy pomocy u specjalisty. Dlatego jeśli klient potrzebuje przykładowo logo, grafik powinien mieć świadomość tego, że taki klient nie jest zorientowany w tej tematyce. Projektant powinien dostrzec potrzeby klienta, których często klient sam nie potrafi nazwać. Projektant bez względu na to, jak bardzo jest utalentowany lub co już osiągnął, nie może pokazywać swojej wyższości wobec klienta. Takie podejście będzie miało korzystny wpływ na dalsze kontakty z klientem i pozwoli zyskać jego zaufanie.

Nie potrafi odpowiednio zareagować na krytykę

Krytyka jest nieodłącznym elementem pracy każdego grafika. Trzeba umieć podejść do krytyki z właściwym dystansem oraz odpowiednio ją wykorzystać. Projektant powinien dążyć do tego, aby tak poprowadzić projekt, by klient mógł podjąć jak najlepsze decyzje. To zadanie jest trudne, jeśli grafik konstruktywne uwagi zacznie odbierać jako bezpośrednie uwagi do siebie. Grafik powinien w pełni panować nad sytuacją. Jeśli krytyka ma spełnić swoją rolę, projektant musi na nią odpowiednio zareagować. Nie użalać się na sobą, tylko zebrać uwagi, spisać je ich, a następnie projektant powinien wprowadzić poprawki do projektu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.