Czy można zaistnieć w sieci bez własnej strony internetowej? Odpowiedź jest bardzo prosta – tak i to na dodatek całkowicie za darmo.
Załóżmy, że jesteś hydraulikiem z Nowego Sącza. Chciałbyś pozyskać nowych klientów. Abyś mógł do nich dotrzeć ze swoimi usługami, musisz pokazać się w sieci. Problem w tym, że nie masz własnej strony www. Na samym początku nie musisz od razu szukać firmy hostingowej, rejestrować swoją domenę internetową oraz szukać grafika, który przygotuje szatę graficzną Twojej firmowej strony.
Istnieje kilka sposobów na szybkie i łatwe stworzenie prostej wizytówki internetowej dla Twojej firmy, bez ponoszenia przy tym żadnych kosztów.
Możesz stworzyć własny profil firmowy na jednym z portali społecznościowych np. na Facebooku. Takie rozwiązanie ma jednak pewne wady. Twoja firmowa strona dotrze tylko do internautów, którzy mają konto na danym portalu. Jeżeli Twojemu potencjalnemu klientowi np. zepsuł się kran, to prawdopodobnie w wyszukiwarce wpisze hydraulik Nowy Sącz. Niestety wyszukiwarki nie wyświetlą w wynikach wyszukiwania Twojego firmowego profilu. Musisz wiedzieć, że wyszukiwarki nie indeksują stron z potarli społecznościowych.
Aby Twoja firma była widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania lepszym rozwiązaniem będzie dodanie wizytówki w Google Moja Firma. Utworzenie wizytówki, to bardzo prosty proces a co najważniejsze całkowicie darmowy. Wystarczy wejść na stronę https://www.google.pl/business/ i postępować zgodnie z instrukcjami.
Musisz zdawać sobie sprawę, że aby posiadać własną wizytówkę w Google, musisz podać adres Twojej firmy. Może to być siedziba biura, lub po prostu adres zamieszkania. Dlaczego jest to takie ważne?
Po piewsze – na podany podczas zakładania wizytówki adres trafi specjalna pocztówka z kodem weryfikacyjnym.
Po drugie – zwróć uwagę, że w Twoim przypadku hydraulika oczywiste jest, że usługi prowadzone będą u klienta. Warto wtedy zaznaczyć opcję „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” i wybrać odpowiedni obszar który obsługujesz czyli Nowy Sącz. Wpisywać można kody pocztowe, nazwy miejscowości lub po prostu zaznaczyć promień od Twojej lokalizacji, który możesz obsługiwać. Dodatkowo podanie dokładnego adresu na pewno pomoże osobom w pobliżu na łatwiejsze dotarcie do Twojej siedziby, ale także na kontakt z Tobą.
Warto zadbać o opisy i zdjęcia, które dokładnie będą oddawać profil Twojej działalność. Po uzupełnieniu wszystkich danych oraz ustaleniu dokładnej lokalizacji musisz uzbroić się w cierpliwość. Przekazane informacje o Twojej firmie nie będą wyświetlać się w wyszukiwarce, dopóki nie zweryfikujesz swojej firmy. Pocztówka z kodem weryfikacyjnym może do Ciebie dotrzeć od dwóch do nawet czterech tygodni. Jeżeli po miesiącu pocztówka do nas nie dotrze, warto ponowić wysłanie kodu weryfikacyjnego.
Podsumowując bycie w Google Moja Firma jest o tyle ważne, że wizytówka Twojej firmy prawie zawsze pojawi się w lokalnych wynikach wyszukiwania.