Jak zaprojektować dobre logo?

Zaprojektować logo może każdy. Jednak nie każdy potrafi stworzyć naprawdę dobre logo. Jeżeli pragniesz samodzielnie zaprojektować logo dla twojej firmy, to pamiętaj sam program graficzny nie wystarczy. Aby logo było wyjątkowe, powinno być ono proste, wyróżniające się, łatwe do zapamiętania oraz uniwersalne. Jeżeli projekt musi spełnić tak wiele wymagań, może wydawać się, że zaprojektowanie udanego logo wcale nie jest proste, i istotnie tak jest.

Wcześniej opisałem jakie cechy ma dobre logo. W dzisiejszym artykule opiszę jak krok po kroku stworzyć dobre logo.

Wstępny szkic żarówkiWstępny szkic

Szkicowanie jest najważniejszym etapem projektowania logo. Rozpoczęcie pracy od włączenia komputera i uruchomienia programu graficznego może ograniczyć twoje możliwości stworzenia dobrego logo. Podczas szkicowania na kartce papieru nie mamy takich ograniczeń, jak pracują przy komputerze. Dzięki szkicowaniu możesz mieć wiele dobrych wstępnych pomysłów. Rozpocznij od 20-30 wstępnych szkiców lub pomysłów, a następnie dopracuj je, tworząc wariacje oryginalnych pomysłów. Jeżeli żaden szkic nie będzie interesujący, zacznij od nowa i szukaj nowych pomysłów. Najlepsi projektanci poświęcają najwięcej czasu na ten etap projektowania niż jakikolwiek inny.

Rysunek wektorowyNiech projekt będzie prosty

Zwróć uwagę, że te symbole graficzne, które nie są skomplikowane, są obecnie zaliczane od najcenniejszych. Pomyśl o Nike, Apple, Coca-Cola. Im prostsze jest logo, tym bardziej jest rozpoznawalne. Wspomniane logo są proste, ale zaliczane są do jednych z najbardziej rozpoznawalnych znaków graficznych na świecie. Upewnij się, że nie komplikujesz swojego projektu, gdy rozpoczynasz wstępne szkice. Jeżeli chcesz dopracować swój projekt, dodaj tylko niezbędne elementy a pomijają niepotrzebne.

Rysunek wektorowy zarowkaOdpowiednie kolory

Prawidłowe dobieranie kolorów może być skomplikowane. Zrozumienie podstaw teorii barw oraz psychologii kolorów może okazać się bardzo pomocne podczas projektowania jakiegokolwiek projektu. Pamiętaj odpowiednio dobrane kolory mają potężną moc w kreowaniu wizerunku i budowaniu marki. Niektóre z najważniejszych reguł na które zwróć uwagę to:

– zaprojektuj swoje logo w czerni i bieli, a następnie dodawaj kolejne kolory. Jeśli czarno-białe logo nie wygląda dobrze, to nie będzie wyglądało lepiej w kolorze.

– pamiętaj, że kolory wywołują różne emocje i nastroje. Przykładowo czerwień oznacza głód oraz energię, gdyż może kojarzyć się z krwią i mięsem. Tymczasem wegetarianie mogą z głodem utożsamiać barwę zieloną. Mając na uwadze przykładową symbolikę, wybieraj odpowiednią barwę logo. Używaj kolorów, które reprezentują osobowość firmy. Zwróć uwagę, że wybierają dany kolor możesz swojemu logo nadać konkretne znaczenie.

Rysunek zarowkaTypografia ma znaczenie

Typografia jest bardzo ważna. Źle dobrany krój ​​potrafi zepsuć niejeden projekt logo. Przetestuj jak najwięcej fontów  przed wybraniem “tego jedynego”. Eksperymentuj z rozmiarem, odstępem i grubością. Krój powinien uzupełnić Twoje logo tak jak każdy inny element. Jeśli naprawdę chcesz, aby Twoje logo było wyjątkowe bądź wyjątkowy i dostosuj czcionkę. Świetnym przykładem niech będzie logo Coca Cola.

Rysunek zarowkiNie przesadzaj z efektami

Programy graficzne są niezwykle potężnymi narzędziami, które oferują świetne filtry i efekty. Możesz je zastosować do swojego logo, ale nie daj się ponieść emocjom. Twoje logo powinno dobrze wyglądać bez takich rzeczy jak cień lub efekt gradientu. Oczywiście, sprawdź, czy efekty mogą ulepszyć Twoje logo, ale pamiętaj o tym, że prostota jest kluczem.

Elementy równowagi

Ważne, aby poszczególne elementy w Twoim równoważyły się nawzajem. Zadbaj o każdy szczegół, odpowiednio wykorzystując poszczególne elementy oraz relacje między nimi. Eksperymentuj z rozmiarem i grubością każdego elementu czy krojem pisma.

Bądź oryginalny

Ostateczna zasada projektowania logo jest całkiem prosta – nie kopiuj innych prac. Oczywiście nie jest niczym złym szukanie inspiracji w innych projektach, ale kopiowanie innych pomysłów jest po prostu dużym błędem. Bycie oryginalnym oznacza również, że nie korzystasz z cudzych pomysłów,  to właśnie sprawia, że Twój projekt logo wyróżni się.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.