Zasady używania logo

Załóżmy, że Twoje logo jest już gotowe. Otrzymałeś gotowe pliki. Co teraz? Czy możesz dodać do niego nową, nieczytelna czcionkę, którą znalazłeś w sieci bo wygląda fajnie? Czy możesz zmienić kolory, ponieważ uważasz, że będą bardziej rzucały się w oczy? Czy możesz dodać do projektu, to co tylko Ci się podoba? Potraktowanie projektu logo w taki sposób może zniszczyć całą stworzoną przez grafika tożsamość. Aby zapobiec takim sytuacjom – kiedy projekt jest już gotowy – kolejnym etapem jest ustalenie zasad używania logo.

Zasady uzywania logoWyobraź sobie, że kupiłeś nowego smartfona. W pudełku znajdujesz obszerną instrukcję opisującą, jak go używać. Zasady używania logo są podobne. Dzięki nim wiesz, jak masz używać logo, które zaprojektował dla Ciebie grafik.

Jeżeli grafik zaprojektował dla Ciebie logo i wysłał je e-maile z krótkim opisem miło było razem pracować, to prawdopodobnie nie wziął sobie do serca przygotowania projektu dla Ciebie. Profesjonalny projektant zaoferuje Ci porady dotyczące zastosowania logo. Dlaczego?

Zasady używania logo przydają się każdemu, kto będzie je stosował, teraz czy w przyszłości – nawet innym profesjonalistom z branży graficznej. Być może z czasem zatrudnisz innego projektanta, aby przygotował np. stronę www z Twoim logiem. W takiej sytuacji powinieneś przekazać innemu grafikowi zasady używania Twoje logo, aby mieć pewność, że jego decyzje będą zgodne z tożsamością. Drukarze również mogą zaglądać do tych zasad, jeśli nie mają pewności jakiej farby użyć.

Jakie korzyści oferują zasady używania logo?

Pomagają kierować i informować każdego, kto będzie używał Twojego logo. Nie każdy zna się na projektowaniu. Każda decyzja, którą podejmuje projektant przy tworzeniu logo ma swoje powody. Kiedy zdasz sobie sprawę z tego, jak wiele przemyśleń stoi za projektem, prawdopodobnie nie będziesz chciał w niego ingerować.

Zwiększają skuteczność i spójność wszelkich przyszłych projektów tworzonych z użyciem logo. Jeśli w przyszłości inny projektant będzie pracował z logo, nieważne czy będzie tworzył stronę internetową czy katalog do druku, możesz mieć pewność, że tożsamość marki pozostanie spójna.

Pomagają zapewnić kontrolę nad powielaniem logo zarówno w Internecie, jaki i na wydruku. Podanie różnych wartości kolorów co najmniej dla trybów kolorów RGB i CMYK zapewnia, że logo będzie wyglądało jednolicie na stronie internetowej jaki i na wydrukowanej ulotce.

Zapobiegają możliwym nieporozumieniom, których będziesz w stanie kontrolować. Przykładowo drukarz, który zna dokładne wartości kolorów użytych w logo, nie będzie z nimi eksperymentował.

Zwiększają konkurencyjność. Zasady stosowania zapewniają, że tożsamość jest kontrolowana, co sprawia, że będzie wyglądała bardziej profesjonalnie od tożsamości konkurencji, która nie stosuje takich zasad.

Na koniec można powiedzieć, ze spójność to zasadnicza sprawa w przypadku tożsamości marki, a zasady używania logo pomagają uzyskać ją na kolejne lata. Czy zwróciłeś może uwagę na to, że logo najbardziej znanych marek świata zawsze wyglądają tak samo niezależnie od tego, gdzie je widzimy czy na ekranie, opakowaniu czy na wydruku? Nie jest to zbieg okoliczności. Spójna tożsamość marki zwiększa rozpoznawalność. Logo używane niekonsekwentnie może powodować zamęt wśród odbiorców.

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się na temat logo, to przeczytaj mój wcześniejszy wpis Jakie cechy ma dobre logo.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.