Nie ma żadnego obowiązku, aby Twoja firma posiadała logo firmowe. Jeżeli nie jest ono wymagane, to w takim razie, po co w ogóle zawracać sobie tym głowę? Najlepiej, aby za projekt zapłacić jak najtaniej, bo to przecież, to prosty znaczek, który każdy może zrobić w dziesięć minut…
Załóżmy, że prowadzisz lokalne biuro rachunkowe. Na co lokalnej firmie, logo za ponad tysiąc złotych, dla którego zrobiono badanie rynku, grupy kontrolne oraz inne liczne testy? Prawdopodobnie odpowiesz: na nic.
W przypadku Twoje lokalnej firmy każde logo jest lepsze niż żadne. Wiadomo, że logo jest przydatne sporadycznie do projektów wizytówek, ulotek czy strony internetowej. Zapewne chciałbyś, aby za projekt zapłacić jak najtaniej, ponieważ ma to być coś prostego. Ale diabeł tkwi w szczegółach.
Musisz wziąć pod uwagę to, że logo jest graficzną reprezentacją twojej firmy. Pomaga ono odróżnić Twoją firmę od konkurencji i pozwala docierać do klientów. Logo pozwala komunikować się z klientami i często jest pierwszym punktem kontaktem z nimi. Można więc powiedzieć, że ludzie, muszą Cie zobaczyć, zanim Cię wysłuchają.
Musisz pomyśleć o logo jak o inwestycji, która połączona ze świetnym produktem lub usługą, zwraca się każdego roku przez całe życie firmy. Dobre logo powoduje, że klienci natychmiast rozpoznają Twoją firmę i mówią „Och, to Coca Cola”.
Logo można znaleźć wszędzie: w druku, Internecie, w filmach oraz na znakach. Logo otaczają nas ze wszystkich stron: marki ubrań, buty do biegania, telewizory, komputery. Od chwili kiedy rano budzimy się, aż do momentu gdy wieczorem kładziemy się spać, logo stanowią nieodłączny element naszego życia.
Kto potrzebuje logo? Odpowiedź jest prosta: każda firma, nawet Twoja. Można w tym miejscu przytoczyć cytat: „Logo bez firmy jest jak człowiek bez twarzy”. Z logo korzystają nie tylko wielkie korporacje. Może ono reprezentować wszystko i każdego: organizacje charytatywne, kampanie, poszczególne produkty oraz osoby.
Warto zaznaczyć, że logo i logotyp, to nie jest to samo. Na logo składają się dwie rzeczy: sygnet (znak graficzny) i logotyp. Być może najbardziej znanym logo opartym na znaku graficznym jest logo Apple – prosty wizerunek jabłka ze śladem ugryzienia.
Natomiast logotyp to nazwa danej marki przedstawiona w wersji czysto tekstowej. Jednym z najsłynniejszych marek świata wykorzystujących sam tekst dla swojego napoju gazowanego jest Coca-Cola.